ชื่อสถาบันอุดมศึกษา
วิทยาเขต/คณะ/ภาควิชา
1.1 รหัสและชื่อหลักสูตร      
  ประเภทการขอรับทราบ      
  จำนวนปริญญา    
  เลือกใช้เกณฑ์การประเมิน      
  วัน/เดือน/ปี ที่สภามหาวิทยาลัยอนุมัติ    
  ปีการศึกษาที่สภาอนุมัติให้เปิดสอน  
   หลักสูตรสังกัดคณะ    
   เริ่มใช้มาตั้งแต่ปี พ.ศ.    
   ปรับปรุงครั้งสุดท้ายเมื่อปี พ.ศ.    
     
  1.1.1 ชื่อภาษาไทย :  
  1.1.2 ชื่อภาษาอังกฤษ :  
  1.1.3 สถานที่จัดการเรียนการสอน :  
1.2 ชื่อปริญญาและสาขาวิชา
  1.2.1 รูปแบบ :
ระดับ 
ปริญญาเอก 1.1
ปริญญาเอก 1.2
ปริญญาเอก 2.1
ปริญญาเอก 2.2
 
  1.2.2 หลักเกณฑ์การเรียกชื่อ :
ปริญญาที่ 
หลักเกณฑ์การเรียกชื่อ 
ชื่อปริญญา (ภาษาไทย) 
ชื่อปริญญา (ภาษาอังกฤษ)  
ชื่อย่อปริญญา (ภาษาไทย) 
ชื่อย่อปริญญา (ภาษาอังกฤษ) 
ชื่อสาขาวิชา 
1เป็นไปตามเกณฑ์กำหนดชื่อปริญญาของ กกอ.ปรัชญาดุษฎีบัณฑิตDoctor of Philosophyปร.ด.Ph.D.จุลชีววิทยาและวิทยาภูมิคุ้มกัน
 
1.3 ข้อมูลประกอบ :      
  1.3.1 วิชาเอก      
  1.3.2 จำนวนหน่วยกิตตลอดหลักสูตร : โครงสร้างหลักสูตร

รูปแบบ 
จำนวนหน่วยกิต 
ปริญญาเอก 1.1 
ปริญญาเอก 1.2 
ปริญญาเอก 2.1 
ปริญญาเอก 2.2 

 
  1.3.3 ภาษาที่ใช้ :  
  1.3.4 การรับผู้เข้าศึกษา :  
  1.3.5 ความร่วมมือกับสถาบันอื่น :
  • Copy
  • Refresh
  • Download
  • Folder1_3
 
Name 
Date modified 
Size 
No data to display
 
  1.3.6 การให้ปริญญาแก่ผู้สำเร็จการศึกษา :  

หลักสูตร

 

ชื่อสถาบันอุดมศึกษา
วิทยาเขต/คณะ/ภาควิชา
1.4 สถานภาพหลักสูตรและการพิจารณาอนุมัติ/เห็นชอบหลักสูตร    
  1.4.1 กำหนดเปิดสอน   ภาคเรียนที่  ปี  

เอกสารแนบ มติสภา
  • Copy
  • Delete (Del)
  • Refresh
  • Download
  • Folder1_4
 
Name 
Date modified 
Size 
CouncilApprove.pdf
23/12/2565 11:18:584.16 MB
 
  1.4.2 อาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร  
 
ตำแหน่งทางวิชาการ 
ชื่ออาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร 
วุฒิการศึกษาสูงสุด 
ประวัติการศึกษา/ผลงานทางวิชาการ 
 อาจารย์Ampa Suksatuวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ศาสตราจารย์Pongsak Utaisincharoenวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 อาจารย์Radeekorn Akkarawongsapatวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์Suradej Siripattanapipongวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 
  1.4.3 อาจารย์ประจำหลักสูตร    
ตำแหน่งทางวิชาการ 
อาจารย์ประจำหลักสูตร 
วุฒิการศึกษาสูงสุด 
ประวัติการศึกษา/ผลงานทางวิชาการ 
 อาจารย์Akaraphol Watcharawipasวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 อาจารย์Ampa Suksatuวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์Arunee Thitithanyanontวุฒิการศึกษาสูงสุด: ประกาศนียบัตรหรือหลักสูตรเฉพาะ(ที่บรรจุในอัตราเงินเดือนสูงกว่าปริญญาเอก) หลักสูตร: วว. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์Fabien Loisonวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์Marisa Ponpuakวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์Padungsri Dubbsวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์Pakorn Aiewsakunวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: D.Phil. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ศาสตราจารย์Pongsak Utaisincharoenวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์Ponpan Matangkasombut Choopongวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: S.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ศาสตราจารย์Prasit Palittapongarnpimวุฒิการศึกษาสูงสุด: ประกาศนียบัตรหรือหลักสูตรเฉพาะ(ที่บรรจุในอัตราเงินเดือนสูงกว่าปริญญาเอก) หลักสูตร: วท.บ. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 อาจารย์Radeekorn Akkarawongsapatวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ศาสตราจารย์Sukathida Ubolวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์Suradej Siripattanapipongวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 อาจารย์Waradon Sungnakวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 
1.5 ระบบจัดการศึกษา    
  1.5.1 การจัดการศึกษาและโครงสร้างหลักสูตร    
  1.5.2 การจัดการศึกษาฤดูร้อน  
ddd
 
       
     
   

25130061100045_2163_IP:หลักสูตรปรัชญาดุษฎีบัณฑิต สาขาวิชาจุลชีววิทยาและวิทยาภูมิคุ้มกัน (หลักสูตรนานาชาติ) หลักสูตรปรับปรุง(พ.ศ. 2566)

 

ชื่อสถาบันอุดมศึกษา มหาวิทยาลัยมหิดล
วิทยาเขต/คณะ/ภาควิชา คณะวิทยาศาสตร์
1.6 ผลการพัฒนาการเรียนรู้แต่ละด้าน (ผลการเรียนรู้: Learning Outcomes)    
  1.6.1 ผลการเรียนรู้ หมวดวิชาศึกษาทั่วไป    
   ผลการพัฒนาการเรียนรู้แต่ละด้าน
ลำดับที่ 
รายละเอียด 
 
No data to display
PLO
การพัฒนาการเรียนรู้แต่ละด้าน 
 
No data to display
ตาราง Maping 
PLO(Ascending)[Filter]
Grand Total
Grand Total
แผนที่แสดงการกระจายความรับผิดชอบมาตรฐานผลการเรียนรู้จากหลักสูตรสู่รายวิชา (Curriculum Mapping)

 
  1.6.2 ผลการเรียนรู้ หมวดวิชาเฉพาะ    
     ผลการพัฒนาการเรียนรู้แต่ละด้าน (ผลการเรียนรู้ :Learning Outcomes)
ลำดับที่ (Ascending)
รายละเอียด 
[Collapse]หัวข้อ: 1.คุณธรรมจริยธรรม
 1.1Commit to the fundamental values of academic integrity, including discipline, honesty, trust, fairness, respect, and responsibility.
 1.2Understand and avoid academic misconduct, including plagiarism, fabrication, and falsification.
 1.3Treat others with respect, courtesy, and dignity.
 1.4Obey the rules and regulations of the organization and demonstrate workplace etiquette.
[Collapse]หัวข้อ: 2.ความรู้
 2.1Accurately demonstrate basic and in-depth scientific knowledge encompassing both principles and practices.
 2.2Choose appropriate techniques for conducting research experiments.
[Collapse]หัวข้อ: 3.ทักษะทางปัญญา
 3.1Independently design and conduct scientific experiments based on hypotheses.
 3.2Apply and integrate obtained knowledge to scientific research in multi-disciplinary contexts.
 3.3Identify knowledge gaps and create scientific innovation.
[Collapse]หัวข้อ: 4.ทักษะความสัมพันธ์ระหว่างบุคคลและความรับผิดชอบ
 4.1Display commitment towards learning and working individually and as a team.
 4.2Display the ability to self-evaluate and strive for continuous self-improvement.
 4.3Display leadership and the ability to contribute in a positive, professional, and collaborative manner to achieve common goals.
 4.4Respect others’ opinions and comments.
[Collapse]หัวข้อ: 5.ทักษะการวิเคราะห์เชิงตัวเลขการสื่อสารและการใช้เทคโนโลยี
 5.1Demonstrate competency in numerical reasoning.
 5.2Efficiently communicate scientific knowledge, data and ideas in a way that is comprehensible to scientific communities.
 5.3Use information technology to search, collect, compile, edit, create, analyze, communicate, and present data.
PLO
การพัฒนาการเรียนรู้แต่ละด้าน (Ascending)
[Collapse]PLO: PLO1 Demonstrate professional integrity, ethical conduct, and the ability to logically deliberate controversial ethical issues.
  1.1 :Commit to the fundamental values of academic integrity, including discipline, honesty, trust, fairness, respect, and responsibility.(1)
  1.2 :Understand and avoid academic misconduct, including plagiarism, fabrication, and falsification.(1)
  1.3 :Treat others with respect, courtesy, and dignity.(1)
  1.4 :Obey the rules and regulations of the organization and demonstrate workplace etiquette.(1)
[Collapse]PLO: PLO2 Demonstrate applicable knowledge from core subjects in Microbiology and Immunology.
  2.2 :Choose appropriate techniques for conducting research experiments.(2)
  2.1 :Accurately demonstrate basic and in-depth scientific knowledge encompassing both principles and practices.(2)
[Collapse]PLO: PLO3 Take the initiative in designing, conducting, and supervising scientific experiments using analytical problem-solving skills as well as critical and creative thinking skills
  3.3 :Identify knowledge gaps and create scientific innovation.(3)
  3.2 :Apply and integrate obtained knowledge to scientific research in multi-disciplinary contexts.(3)
  3.1 :Independently design and conduct scientific experiments based on hypotheses.(3)
[Collapse]PLO: PLO4 Formulate hypotheses and design relevant experiments based on information from the scientific literature.
  3.3 :Identify knowledge gaps and create scientific innovation.(3)
  3.2 :Apply and integrate obtained knowledge to scientific research in multi-disciplinary contexts.(3)
  3.1 :Independently design and conduct scientific experiments based on hypotheses.(3)
[Collapse]PLO: PLO5 Identify and critically appraise new information that is relevant to a Microbiology- or Immunology- related question.
  3.3 :Identify knowledge gaps and create scientific innovation.(3)
  3.2 :Apply and integrate obtained knowledge to scientific research in multi-disciplinary contexts.(3)
  3.1 :Independently design and conduct scientific experiments based on hypotheses.(3)
[Collapse]PLO: PLO6 Demonstrate a committed and respectful attitude towards learning, working with others, and attaining personal development.
  4.2 :Display the ability to self-evaluate and strive for continuous self-improvement.(4)
  4.1 :Display commitment towards learning and working individually and as a team.(4)
  4.3 :Display leadership and the ability to contribute in a positive, professional, and collaborative manner to achieve common goals.(4)
  4.4 :Respect others’ opinions and comments.(4)
[Collapse]PLO: PLO7 Critically process data using suitable analytical or statistical tools.
  5.3 :Use information technology to search, collect, compile, edit, create, analyze, communicate, and present data.(5)
  5.2 :Efficiently communicate scientific knowledge, data and ideas in a way that is comprehensible to scientific communities.(5)
  5.1 :Demonstrate competency in numerical reasoning.(5)
[Collapse]PLO: PLO8 Demonstrate informational and communicational literacy by showing the ability to effectively peruse diverse sources of information and databases.
  5.3 :Use information technology to search, collect, compile, edit, create, analyze, communicate, and present data.(5)
  5.2 :Efficiently communicate scientific knowledge, data and ideas in a way that is comprehensible to scientific communities.(5)
  5.1 :Demonstrate competency in numerical reasoning.(5)
[Collapse]PLO: PLO9 Efficiently communicate scientific ideas in both written and oral formats.
  5.3 :Use information technology to search, collect, compile, edit, create, analyze, communicate, and present data.(5)
  5.2 :Efficiently communicate scientific knowledge, data and ideas in a way that is comprehensible to scientific communities.(5)
  5.1 :Demonstrate competency in numerical reasoning.(5)
ตาราง Maping 
PLO(Ascending)[Filter]
[Collapse]1[Collapse]2[Collapse]3[Collapse]4[Collapse]5
1.11.21.31.42.12.23.13.23.34.14.24.34.45.15.25.3
PLO1 Demonstrate professional integrity, ethical conduct, and the ability to logically deliberate controversial ethical issues.
PLO2 Demonstrate applicable knowledge from core subjects in Microbiology and Immunology.
PLO3 Take the initiative in designing, conducting, and supervising scientific experiments using analytical problem-solving skills as well as critical and creative thinking skills
PLO4 Formulate hypotheses and design relevant experiments based on information from the scientific literature.
PLO5 Identify and critically appraise new information that is relevant to a Microbiology- or Immunology- related question.
PLO6 Demonstrate a committed and respectful attitude towards learning, working with others, and attaining personal development.
PLO7 Critically process data using suitable analytical or statistical tools.
PLO8 Demonstrate informational and communicational literacy by showing the ability to effectively peruse diverse sources of information and databases.
PLO9 Efficiently communicate scientific ideas in both written and oral formats.
แผนที่แสดงการกระจายความรับผิดชอบมาตรฐานผลการเรียนรู้จากหลักสูตรสู่รายวิชา (Curriculum Mapping)
 
 
  1.6.3 ความคาดหวังของผลลัพธ์การเรียนรู้เมื่อสิ้นปีการศึกษา    
 
ปีที่ (Ascending)
รายละเอียด 
1(Plan 1.1) 1. Acquire basic and advanced scientific knowledge through self-directed learning.
1(Plan 1.1) 4. Communicate scientific knowledge using information technology in oral and written form.
1(Plan 1.1) 6. Acquire critical and creative thinking skills along with problem-solving skills.
1(Plan 1.1) 7. Develop teamwork and leadership skills.
1(Plan 1.1) 2. Identify research problems for a prospective thesis research and a potential research topic for the Qualifying Exam.
1(Plan 1.1) 3. Independently design and conduct thesis research experiments.
1(Plan 1.1) 5. Process, analyze, and interpret experimental data using statistical or other analytical tools.
1(Plan 1.2) 1. Acquire basic and advanced scientific knowledge through self-directed-learning.
1(Plan 1.2) 2. Identify research problems for a prospective thesis research and a potential research topic for the Qualifying Exam.
1(Plan 1.2) 3. Design and conduct preliminary research experiments to test research problems.
1(Plan 1.2) 4. Communicate scientific knowledge in oral and written form.
1(Plan 1.2) 5. Develop teamwork and leadership skills.
1(Plan 2.1) 1. Describe basic and advanced scientific knowledge through classwork as well as self-directed leaning
1(Plan 2.1) 2. Communicate scientific knowledge using information technology in oral and written form.
1(Plan 2.1) 3. Independently conduct thesis research experiments.
1(Plan 2.1) 4. Process, analyze, and interpret experimental data using statistical or other analytical tools.
1(Plan 2.1) 5. Identify research problems for a prospective thesis research and a potential research topic for the Qualifying Exam.
1(Plan 2.1) 6. Develop teamwork skills.
1(Plan 2.2) 1. Describe basic and advanced scientific knowledge through classwork as well as self-directed leaning
1(Plan 2.2) 2. Communicate scientific knowledge in oral and written form.
1(Plan 2.2) 3. Identify research problems for a prospective thesis research and a potential research topic for the Qualifying Exam.
1(Plan 2.2) 4. Develop teamwork skills.
2(Plan 1.1) 1. Independently design, conduct, and supervise research experiments.
2(Plan 1.1) 2. Integrate knowledge to formulate and test hypotheses.
2(Plan 1.1) 3. Communicate scientific knowledge using information technology in oral and written form.
2(Plan 1.1) 4. Process, analyze, and interpret experimental data using statistical or other analytical tools.
2(Plan 1.1) 5. Acquire critical and creative thinking skills along with problem-solving skills.
2(Plan 1.1) 6. Develop teamwork and leadership skills.
2(Plan 1.2) 1. Independently conduct thesis research experiments.
2(Plan 1.2) 2. Integrate knowledge to formulate and test hypotheses.
2(Plan 1.2) 3. Communicate scientific knowledge in oral and written form.
2(Plan 1.2) 4. Acquire critical and creative thinking skills.
2(Plan 1.2) 5. Process, analyze, and interpret experimental data using statistical or other analytical tools.
2(Plan 2.1) 1. Independently conduct/supervise research experiments.
2(Plan 2.1) 2. Integrate knowledge to formulate and test hypotheses.
2(Plan 2.1) 3. Communicate scientific knowledge using information technology in oral and written form.
2(Plan 2.1) 4. Acquire critical and creative thinking skills.
2(Plan 2.1) 5. Develop teamwork and leadership skills.
2(Plan 2.2) 1. Independently conduct thesis research experiments.
2(Plan 2.2) 2. Process, analyze, and interpret experimental data using statistical or other analytical tools.
2(Plan 2.2) 3. Integrate knowledge to formulate and test hypotheses.
2(Plan 2.2) 4. Communicate scientific knowledge using information technology in oral and written form.
2(Plan 2.2) 5. Acquire critical and creative thinking skills.
2(Plan 2.2) 6. Develop teamwork and leadership skills.
3(Plan 1.1) 1. Integrate knowledge and skills to create new knowledge/innovation/identify knowledge gaps.
3(Plan 1.1) 2. Write 1 international research article for a peer-reviewed journal.
3(Plan 1.2) 1. Independently design, conduct, and supervise research experiments.
3(Plan 1.2) 2. Process, analyze, and interpret experimental data using statistical or other analytical tools.
3(Plan 1.2) 3. Acquire critical and creative thinking skills along with problem-solving skills.
3(Plan 1.2) 4. Communicate scientific knowledge in oral and written form.
3(Plan 1.2) 5. Acquire analytical problem-solving skills.
3(Plan 2.1) 1. Integrate knowledge and skills to create new knowledge/innovation/identify knowledge gaps.
3(Plan 2.1) 2. Efficiently communicate and discuss science.
3(Plan 2.1) 3. Submit 1 international research article in a peer-reviewed journal.
3(Plan 2.2) 1. Independently conduct/supervise research experiments.
3(Plan 2.2) 2. Communicate scientific knowledge in oral and written form.
3(Plan 2.2) 3. Acquire analytical problem-solving skills.
4(Plan 1.2) 1. Integrate knowledge and skills to create new knowledge/innovation/identify knowledge gaps.
4(Plan 1.2) 2. Submit a manuscript to a peer-reviewed international journal.
4(Plan 2.2) 1. Independently conduct/supervise research experiments.
4(Plan 2.2) 2. Communicate scientific knowledge in oral and written form.
4(Plan 2.2) 3. Integrate knowledge and skills to create new knowledge/innovation/identify knowledge gaps.
5(Plan 2.2) 1. Submit 1 international scientific article in a peer-reviewed journal.

 
1.7 คุณสมบัติผู้เรียน
  Plan 1: Research only 

Plan 1.1: For Students with Master’s degree 
(1) Applicants must hold a Master’s degree in science accredited by the Office of the Permanent Secretary, Ministry of Higher Education, Science, Research and Innovation. 
(2) Applicants must have a cumulative GPA of 3.50 or higher. 
(3) Applicants must demonstrate proof that their research articles have been published in international peer-reviewed journals or accepted for publication at the international level. Applicants should publish at least 1 research article, of which they must be first or corresponding author, within 5 years. 
(4) Applicants must have an English Proficiency Examination score as required by the Faculty of Graduate Studies 
(5) Applicants with qualifications that deviate from those specified in 2 and 4 may be considered for admission at the discretion of the Program Director, the Program Executive Committee, and the Dean of the Faculty of Graduate Studies. 

Plan 1.2: For Students with Bachelor’s degree 
(1) Applicants must hold a Bachelor’s degree in science accredited by the Office of the Permanent Secretary, Ministry of Higher Education, Science, Research and Innovation. 
(2) Applicants must have a cumulative GPA of 3.75 or higher. 
(3) Applicants must demonstrate proof that their research articles have been published in international peer-reviewed journals or accepted to be published at the international level. Applicants should publish at least 1 research article, of which they must be first or corresponding author, within 5 years. 
(4) Applicants must have an English Proficiency Examination score as required by the Faculty of Graduate Studies. 
(5) Applicants with qualifications that deviate from those specified in 2 and 4 may be considered for admission at the discretion of the Program Director, the Program Executive Committee, and the Dean of the Faculty of Graduate Studies. 

Plan 2: Coursework and Research 

Plan 2.1: For Students with Master’s degree 
(1) Applicants must hold a Master’s degree in microbiology, biology, biochemistry, biotechnology, medical technology, public health, chemistry, food science, veterinary medicine, medicine, dental surgery, pharmacy, medical science, or other related fields accredited by the Office of the Permanent Secretary, Ministry of Higher Education, Science, Research and Innovation. 
(2) Applicants must have a cumulative GPA of 3.50 or higher. 
(3) Applicants must have an English Proficiency Examination score that meets the requirements of the Faculty of Graduate Studies. 
(4) Applicants with qualifications that deviate from those specified in 2-3 may be considered for admission at the discretion of the Program Director, the Program Executive Committee, and the Dean of the Faculty of Graduate Studies. 

Plan 2.2: For Students with Bachelor’s degree 
(1) Applicants must hold a Bachelor’s degree in microbiology, biology, biochemistry, biotechnology, medical technology, public health, chemistry, food science, veterinary medicine, medicine, dental surgery, pharmacy, medical science, or other related fields accredited by the Office of the Permanent Secretary, Ministry of Higher Education, Science, Research and Innovation. 
(2) Applicants must have a cumulative GPA of 3.50 or higher. 
(3) Applicants must have an English Proficiency Examination score as required by the Faculty of Graduate Studies. 
(4) Applicants with qualifications that deviate from those specified in 2-3 may be considered for admission at the discretion of the Program Director, the Program Executive Committee, and the Dean of the Faculty of Graduate Studies.
 
1.8 จำนวนนิสิต        
1.8.1 จำนวนนิสิต :  
 
ประเภทปริญญา(Ascending)
ชั้นปี
20232024202520262027
ปริญญาเอก 1.1122222
202222
300222
A:รวม22466
B:จำนวนนิสิตที่คาดว่าจะจบ00222
ปริญญาเอก 1.2111111
201111
300111
400011
A:รวม12344
B:จำนวนนิสิตที่คาดว่าจะจบ00011
ปริญญาเอก 2.1122222
202222
300222
A:รวม24666
B:จำนวนนิสิตที่คาดว่าจะจบ00222
ปริญญาเอก 2.2122222
202222
300222
400022
500002
A:รวม246810
B:จำนวนนิสิตที่คาดว่าจะจบ00002

   
  1.8.2 รูปแบบการศึกษา : แบบชั้นเรียน  
  1.8.3 ค่าใช้จ่ายต่อหัวต่อปี (สูงสุด)   114100.00  บาท (โครงการปกติ/รับตรง)
0.00  บาท (โครงการพิเศษ ถ้ามี)
 
1.9 เกณฑ์การสำเร็จการศึกษาตามหลักสูตร    
 
Plan 1.1 For students with Master’s Degree 
1) Total time of study should not exceed the study plan. 
2) Students must complete the required 48 Dissertation credits. Students may audit additional courses that do not count towards the total credits with their advisor’s approval. The total number of credits should be no less than 48 credits. 
3) Students must meet the English Competency Standard set for graduate students as defined by the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University. 
4) Students must pass the Qualifying Examination. 
5) Students must participate in and pass professional and personal (soft) skill development activities following the guidelines issued by the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University. 
6) Students must submit thesis and pass the oral thesis defense examination evaluated by the committee appointed by the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University. The oral thesis examination must be open to a general audience. 
7) At least two articles derived from thesis work or a part of the thesis, for which students are the first authors, must be published or accepted for publication in an international peer-reviewed academic journal and the quality must adhere to the announcement made through the Commission on Higher Education on the topic of “Criteria for Consideration of Academic Journals for Disseminating Academic Results” and according to the announcement of the Faculty of Graduate Studies. 

Plan 1.2 For Students with Bachelor’s degree 
1) Total time of study should not exceed the study plan. 
2) Students must complete the required 72 Dissertation credits. Students may audit additional courses that do not count towards the total credits with their advisor’s approval. The total number of credits should be no less than 72 credits. 
3) Students must meet the English Competency Standard set for graduate students as defined by the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University. 
4) Students must pass the Qualifying Examination. 
5) Students must participate in and pass professional and personal (soft) skill development activities following the guidelines issued by the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University. 
6) Students must submit thesis and pass the oral thesis defense examination evaluated by the committee appointed by the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University. The oral thesis examination must be open to a general audience. 
7) At least two articles derived from thesis work or a part of the thesis, for which students are the first authors, must be published or accepted for publication in an international peer-reviewed academic journal and the quality must adhere to the announcement made through the Commission on Higher Education on the topic of “Criteria for Consideration of Academic Journals for Disseminating Academic Results” and according to the announcement of the Graduate School. 

Plan 2.1 For Students with Master’s degree 
1) Total time of study should not exceed the study plan. 
2) Students must complete their courses as stated in the curriculum with at least 12 credits and 36 credits of Dissertation. Overall, students must complete a total of at least 48 credits 
3) Students must receive a minimum cumulative GPA of 3.00. 
4) Students must meet the English Competency Standard set for graduate students as defined by the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University. 
5) Students must pass the Qualifying Examination. 
6) Students must participate in and pass the professional and personal (soft) skill development activities following the guidelines issued by the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University. 
7) Students must submit thesis and pass the oral thesis defense examination evaluated by the committee appointed by the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University. The oral thesis examination must be open to a general audience. 
8) At least one article derived from thesis work or a part of the thesis, for which students are the first authors, must be published or accepted for publication in an international peer-reviewed academic journal and the quality must adhere to the announcement made through the Commission on Higher Education on the topic of “Criteria for Consideration of Academic Journals for Disseminating Academic Results” and according to the announcement of the Graduate School. 

Plan 2.2 For Students with Bachelor’s degree 
1) Total time of study should not exceed the study plan. 
2) Students must complete their courses as stated in the curriculum with at least 24 credits and 48 credits of Dissertation. Overall, students must complete a total of at least 72 credits 
3) Students must receive a minimum cumulative GPA of 3.00. 
4) Students must meet the English Competency Standard set for graduate students as defined by the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University. 
5) Students must pass the qualifying examination. 
6) Students must participate in and pass the professional and personal (soft) skill development activities following the guidelines issued by the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University. 
7) Students must submit thesis and pass the oral thesis defense examination evaluated by the committee appointed by the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University. The oral thesis examination must be open to a general audience. 
8) At least one article derived from thesis work or a part of the thesis, for which students are the first authors, must be published or accepted for publication in an international peer-reviewed academic journal and the quality must adhere to the announcement made through the Commission on Higher Education on the topic of “Criteria for Consideration of Academic Journals for Disseminating Academic Results” and according to the announcement of the Graduate School.
 
1.10 เอกสารแนบ    
   
  • Move (F6)
  • Copy
  • Refresh
  • Download
  • Folder1_10
 
Name 
Date modified 
Size 
มคอ2.pdf
1/9/2566 12:20:146.56 MB