ชื่อสถาบันอุดมศึกษา
วิทยาเขต/คณะ/ภาควิชา
1.1 รหัสและชื่อหลักสูตร      
  ประเภทการขอรับทราบ      
  จำนวนปริญญา    
  เลือกใช้เกณฑ์การประเมิน      
  วัน/เดือน/ปี ที่สภามหาวิทยาลัยอนุมัติ    
  ปีการศึกษาที่สภาอนุมัติให้เปิดสอน  
   หลักสูตรสังกัดคณะ    
   เริ่มใช้มาตั้งแต่ปี พ.ศ.    
   ปรับปรุงครั้งสุดท้ายเมื่อปี พ.ศ.    
     
  1.1.1 ชื่อภาษาไทย :  
  1.1.2 ชื่อภาษาอังกฤษ :  
  1.1.3 สถานที่จัดการเรียนการสอน :  
1.2 ชื่อปริญญาและสาขาวิชา
  1.2.1 รูปแบบ :
ระดับ 
ปริญญาโท แบบ ก1
ปริญญาโท แบบ ก2
 
  1.2.2 หลักเกณฑ์การเรียกชื่อ :
ปริญญาที่ 
หลักเกณฑ์การเรียกชื่อ 
ชื่อปริญญา (ภาษาไทย) 
ชื่อปริญญา (ภาษาอังกฤษ)  
ชื่อย่อปริญญา (ภาษาไทย) 
ชื่อย่อปริญญา (ภาษาอังกฤษ) 
ชื่อสาขาวิชา 
1เป็นไปตามเกณฑ์กำหนดชื่อปริญญาของ กกอ.วิทยาศาสตรมหาบัณฑิตMaster of Scienceวท.ม.M.Sc.ชีวเคมี
 
1.3 ข้อมูลประกอบ :      
  1.3.1 วิชาเอก      
  1.3.2 จำนวนหน่วยกิตตลอดหลักสูตร : โครงสร้างหลักสูตร

รูปแบบ 
จำนวนหน่วยกิต 
ปริญญาโท แบบ ก136
ปริญญาโท แบบ ก236

 
  1.3.3 ภาษาที่ใช้ :  
  1.3.4 การรับผู้เข้าศึกษา :  
  1.3.5 ความร่วมมือกับสถาบันอื่น :
  • Copy
  • Refresh
  • Download
  • Folder1_3
 
Name 
Date modified 
Size 
No data to display
 
  1.3.6 การให้ปริญญาแก่ผู้สำเร็จการศึกษา :  

หลักสูตร

 

ชื่อสถาบันอุดมศึกษา
วิทยาเขต/คณะ/ภาควิชา
1.4 สถานภาพหลักสูตรและการพิจารณาอนุมัติ/เห็นชอบหลักสูตร    
  1.4.1 กำหนดเปิดสอน   ภาคเรียนที่  ปี  

เอกสารแนบ มติสภา
  • Copy
  • Delete (Del)
  • Refresh
  • Download
  • Folder1_4
 
Name 
Date modified 
Size 
CouncilApprove.pdf
7/11/2565 10:59:49249.78 KB
CouncilApprove2626.pdf
7/11/2565 11:01:31249.78 KB
 
  1.4.2 อาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร  
 
ตำแหน่งทางวิชาการ 
ชื่ออาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร 
วุฒิการศึกษาสูงสุด 
ประวัติการศึกษา/ผลงานทางวิชาการ 
 อาจารย์กรกมล เลิศสุวรรณวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์กิตติศักดิ์ หยกทองวัฒนาวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์ดนยา ปโกฏิประภาวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์รัชนก ตินิกุลวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: ปร.ด. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์วโรดม เจริญสวรรค์วุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 อาจารย์ศกลวรรณ คูหาอุดมลาภวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ศาสตราจารย์ศราวุฒิ จิตรภักดีวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 
  1.4.3 อาจารย์ประจำหลักสูตร    
ตำแหน่งทางวิชาการ 
อาจารย์ประจำหลักสูตร 
วุฒิการศึกษาสูงสุด 
ประวัติการศึกษา/ผลงานทางวิชาการ 
 รองศาสตราจารย์Laran Jensenวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์กรกมล เลิศสุวรรณวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์กัลยา เกตุวงศาวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์กิตติศักดิ์ หยกทองวัฒนาวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์จามร สมณะวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์จิรันดร ยูวะนิยมวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์ดนยา ปโกฏิประภาวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์ตวงพร สุทธิพงษ์ชัยวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ศาสตราจารย์เทวัญ จันทร์วิไลศรีวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์ธเนศ กังสมัครศิลป์วุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์ปฐมพล วงศ์ตระกูลเกตุวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์รัชนก ตินิกุลวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: ปร.ด. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ศาสตราจารย์ฤทัยวรรณ โต๊ะทองวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์วโรดม เจริญสวรรค์วุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 อาจารย์ศกลวรรณ คูหาอุดมลาภวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ศาสตราจารย์ศราวุฒิ จิตรภักดีวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์สิทธินันท์ ชนะรัตน์วุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Dr.rer.nat. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์อรชุมา อิฐสถิตไพศาลวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 
1.5 ระบบจัดการศึกษา    
  1.5.1 การจัดการศึกษาและโครงสร้างหลักสูตร    
  1.5.2 การจัดการศึกษาฤดูร้อน  
ddd
 
       
     
   

25050061100081_2143_IP:หลักสูตรวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาชีวเคมี (หลักสูตรนานาชาติ) หลักสูตรปรับปรุง(พ.ศ. 2566)

 

ชื่อสถาบันอุดมศึกษา มหาวิทยาลัยมหิดล
วิทยาเขต/คณะ/ภาควิชา คณะวิทยาศาสตร์
1.6 ผลการพัฒนาการเรียนรู้แต่ละด้าน (ผลการเรียนรู้: Learning Outcomes)    
  1.6.1 ผลการเรียนรู้ หมวดวิชาศึกษาทั่วไป    
   ผลการพัฒนาการเรียนรู้แต่ละด้าน
ลำดับที่ 
รายละเอียด 
 
No data to display
PLO
การพัฒนาการเรียนรู้แต่ละด้าน 
 
No data to display
ตาราง Maping 
PLO(Ascending)[Filter]
Grand Total
Grand Total
แผนที่แสดงการกระจายความรับผิดชอบมาตรฐานผลการเรียนรู้จากหลักสูตรสู่รายวิชา (Curriculum Mapping)

 
  1.6.2 ผลการเรียนรู้ หมวดวิชาเฉพาะ    
     ผลการพัฒนาการเรียนรู้แต่ละด้าน (ผลการเรียนรู้ :Learning Outcomes)
ลำดับที่ (Ascending)
รายละเอียด 
[Collapse]หัวข้อ: 1.คุณธรรมจริยธรรม
 1.1Follow the rules and regulations of the organization, namely the biochemistry department, the Faculty of Science, the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University
 1.2Be honest and aware of reference guidelines to avoid plagiarism
 1.3Be punctual and effectively utilize time management
[Collapse]หัวข้อ: 2.ความรู้
 2.1Understand the principle and theory of biochemistry and be able to use scientific instruments safely and efficiently
 2.2Understand the principles and theory of biochemistry as appeared in cutting-edge innovative scientific research and discovery
 2.3Life-long learning of current scientific knowledge in biochemistry
[Collapse]หัวข้อ: 3.ทักษะทางปัญญา
 3.1Integrate scientific knowledge to solve problems and be able to design and plan experiments systematically and utilize the resources effectively
 3.2Apply principle and concepts of biochemistry to critically evaluate the new knowledge and technology, as well as to solve problems, and be able to evaluate and choose the most appropriate solution
 3.3Analyze the results systematically, propose further directions, relate with current scientific knowledge and conceptualize new insights
[Collapse]หัวข้อ: 4.ทักษะความสัมพันธ์ระหว่างบุคคลและความรับผิดชอบ
 4.1Be responsible for the planned and/or assigned tasks, both as individuals and as part of a team
 4.2Be able to work with others with unity and with responsibility
 4.3Be able to act as a project leader and manage the team effectively
 4.4Be a good listener, share the knowledge and experience with peers
[Collapse]หัวข้อ: 5.ทักษะการวิเคราะห์เชิงตัวเลขการสื่อสารและการใช้เทคโนโลยี
 5.1Present, process, and analyze quantitative data in biochemistry
 5.2Present and communicate new biochemistry knowledge to peers, publics, and stakeholders
 5.3Use information technology for searching, analyzing, presenting, or creating new knowledge relating to the field of study
PLO
การพัฒนาการเรียนรู้แต่ละด้าน (Ascending)
[Collapse]PLO: 1: Demonstrate proper ethical conduct for the scientific professions, including conduct for research
  1.1 :Follow the rules and regulations of the organization, namely the biochemistry department, the Faculty of Science, the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University(1)
  1.2 :Be honest and aware of reference guidelines to avoid plagiarism(1)
  1.3 :Be punctual and effectively utilize time management(1)
  3.1 :Integrate scientific knowledge to solve problems and be able to design and plan experiments systematically and utilize the resources effectively (3)
  4.1 :Be responsible for the planned and/or assigned tasks, both as individuals and as part of a team(4)
  4.2 :Be able to work with others with unity and with responsibility(4)
  4.3 :Be able to act as a project leader and manage the team effectively(4)
  5.1 :Present, process, and analyze quantitative data in biochemistry(5)
[Collapse]PLO: 2: Translate knowledge in biochemistry to the scientific community as well as to the public
  2.1 :Understand the principle and theory of biochemistry and be able to use scientific instruments safely and efficiently(2)
  2.2 :Understand the principles and theory of biochemistry as appeared in cutting-edge innovative scientific research and discovery(2)
  3.3 :Analyze the results systematically, propose further directions, relate with current scientific knowledge and conceptualize new insights(3)
  4.1 :Be responsible for the planned and/or assigned tasks, both as individuals and as part of a team(4)
  4.2 :Be able to work with others with unity and with responsibility(4)
  4.3 :Be able to act as a project leader and manage the team effectively(4)
  4.4 :Be a good listener, share the knowledge and experience with peers(4)
  5.1 :Present, process, and analyze quantitative data in biochemistry(5)
  5.2 :Present and communicate new biochemistry knowledge to peers, publics, and stakeholders(5)
  5.3 :Use information technology for searching, analyzing, presenting, or creating new knowledge relating to the field of study(5)
[Collapse]PLO: 3: Operate international-standard laboratory experiments in biochemistry
  1.2 :Be honest and aware of reference guidelines to avoid plagiarism(1)
  1.3 :Be punctual and effectively utilize time management(1)
  2.1 :Understand the principle and theory of biochemistry and be able to use scientific instruments safely and efficiently(2)
  2.3 :Life-long learning of current scientific knowledge in biochemistry(2)
  3.1 :Integrate scientific knowledge to solve problems and be able to design and plan experiments systematically and utilize the resources effectively (3)
  3.2 :Apply principle and concepts of biochemistry to critically evaluate the new knowledge and technology, as well as to solve problems, and be able to evaluate and choose the most appropriate solution(3)
  3.3 :Analyze the results systematically, propose further directions, relate with current scientific knowledge and conceptualize new insights(3)
  4.1 :Be responsible for the planned and/or assigned tasks, both as individuals and as part of a team(4)
  4.2 :Be able to work with others with unity and with responsibility(4)
  4.3 :Be able to act as a project leader and manage the team effectively(4)
[Collapse]PLO: 4: Analyze scientific questions and research findings using theoretical framework and principles in biochemistry to come up with rational explanation or discussion
  1.2 :Be honest and aware of reference guidelines to avoid plagiarism(1)
  2.2 :Understand the principles and theory of biochemistry as appeared in cutting-edge innovative scientific research and discovery(2)
  2.3 :Life-long learning of current scientific knowledge in biochemistry(2)
  3.1 :Integrate scientific knowledge to solve problems and be able to design and plan experiments systematically and utilize the resources effectively (3)
  3.2 :Apply principle and concepts of biochemistry to critically evaluate the new knowledge and technology, as well as to solve problems, and be able to evaluate and choose the most appropriate solution(3)
  3.3 :Analyze the results systematically, propose further directions, relate with current scientific knowledge and conceptualize new insights(3)
  4.1 :Be responsible for the planned and/or assigned tasks, both as individuals and as part of a team(4)
  4.2 :Be able to work with others with unity and with responsibility(4)
  4.3 :Be able to act as a project leader and manage the team effectively(4)
  4.4 :Be a good listener, share the knowledge and experience with peers(4)
  5.1 :Present, process, and analyze quantitative data in biochemistry(5)
[Collapse]PLO: 5: Critically evaluate scientific merit of up-to-date biochemistry knowledge and literature, and design and perform experiments to create new knowledge in biochemistry in the form of research publication and/or innovation
  1.2 :Be honest and aware of reference guidelines to avoid plagiarism(1)
  2.3 :Life-long learning of current scientific knowledge in biochemistry(2)
  3.2 :Apply principle and concepts of biochemistry to critically evaluate the new knowledge and technology, as well as to solve problems, and be able to evaluate and choose the most appropriate solution(3)
  3.3 :Analyze the results systematically, propose further directions, relate with current scientific knowledge and conceptualize new insights(3)
  5.1 :Present, process, and analyze quantitative data in biochemistry(5)
  5.2 :Present and communicate new biochemistry knowledge to peers, publics, and stakeholders(5)
  5.3 :Use information technology for searching, analyzing, presenting, or creating new knowledge relating to the field of study(5)
[Collapse]PLO: 6: Effectively work independently or as part of a team
  1.1 :Follow the rules and regulations of the organization, namely the biochemistry department, the Faculty of Science, the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University(1)
  1.2 :Be honest and aware of reference guidelines to avoid plagiarism(1)
  1.3 :Be punctual and effectively utilize time management(1)
  3.1 :Integrate scientific knowledge to solve problems and be able to design and plan experiments systematically and utilize the resources effectively (3)
  4.1 :Be responsible for the planned and/or assigned tasks, both as individuals and as part of a team(4)
  4.2 :Be able to work with others with unity and with responsibility(4)
  4.3 :Be able to act as a project leader and manage the team effectively(4)
  4.4 :Be a good listener, share the knowledge and experience with peers(4)
  5.2 :Present and communicate new biochemistry knowledge to peers, publics, and stakeholders(5)
[Collapse]PLO: 7: Demonstrate effective uses of numerical and data analytical skills, communication skills and information technology
  2.2 :Understand the principles and theory of biochemistry as appeared in cutting-edge innovative scientific research and discovery(2)
  2.3 :Life-long learning of current scientific knowledge in biochemistry(2)
  3.2 :Apply principle and concepts of biochemistry to critically evaluate the new knowledge and technology, as well as to solve problems, and be able to evaluate and choose the most appropriate solution(3)
  3.3 :Analyze the results systematically, propose further directions, relate with current scientific knowledge and conceptualize new insights(3)
  4.2 :Be able to work with others with unity and with responsibility(4)
  4.3 :Be able to act as a project leader and manage the team effectively(4)
  4.4 :Be a good listener, share the knowledge and experience with peers(4)
  5.1 :Present, process, and analyze quantitative data in biochemistry(5)
  5.2 :Present and communicate new biochemistry knowledge to peers, publics, and stakeholders(5)
  5.3 :Use information technology for searching, analyzing, presenting, or creating new knowledge relating to the field of study(5)
ตาราง Maping 
PLO(Ascending)[Filter]
[Collapse]1[Collapse]2[Collapse]3[Collapse]4[Collapse]5
1.11.21.32.12.22.33.13.23.34.14.24.34.45.15.25.3
1: Demonstrate proper ethical conduct for the scientific professions, including conduct for research
2: Translate knowledge in biochemistry to the scientific community as well as to the public
3: Operate international-standard laboratory experiments in biochemistry
4: Analyze scientific questions and research findings using theoretical framework and principles in biochemistry to come up with rational explanation or discussion
5: Critically evaluate scientific merit of up-to-date biochemistry knowledge and literature, and design and perform experiments to create new knowledge in biochemistry in the form of research publication and/or innovation
6: Effectively work independently or as part of a team
7: Demonstrate effective uses of numerical and data analytical skills, communication skills and information technology
แผนที่แสดงการกระจายความรับผิดชอบมาตรฐานผลการเรียนรู้จากหลักสูตรสู่รายวิชา (Curriculum Mapping)
 
 
  1.6.3 ความคาดหวังของผลลัพธ์การเรียนรู้เมื่อสิ้นปีการศึกษา    
 
ปีที่ (Ascending)
รายละเอียด 
1Plan A1: Research-only; create and develop fundamental knowledge and concepts in biochemistry, molecular biology, and related subjects, formulate a novel research proposal with scientifically-sound experimental design, which will be evaluated by the Proposal Examination, develop scientific technique in research and operate international-standard laboratory experiments in biochemistry
1Plan A2: Coursework and research; create and develop fundamental knowledge and concepts in biochemistry, molecular biology and related subjects, formulate a novel research proposal with scientifically-sound experimental design, which will be evaluated by the Proposal Examination
2Plan A1: Research-only; translate frontier knowledge in biochemistry to the scientific community as well as the public in a form of Thesis and Proceedings/Publication, judge good teamwork and express roles in the workgroup, demonstrate proper ethical conduct for research and scientific professions, and effective verbal and written English communication skills
2Plan A2: Coursework and research; develop scientific techniques in research and operate international-standard laboratory experiments in biochemistry, translate frontier knowledge in biochemistry to the scientific community as well as the public in a form of Thesis and Proceedings/Publication, demonstrate proper ethical conduct for research and scientific professions, and effective verbal and written English communication skills, judge good teamwork and express roles in the workgroup

 
1.7 คุณสมบัติผู้เรียน
 

Plan A1: Research only

1) Applicants must hold a Bachelor’s degree in any area of science, pharmaceutical science, medicine, dentistry, veterinary medicine or other health sciences, from institutions accredited by the Office of the Permanent Secretary, Ministry of Higher Education, Science, Research and Innovation.

2) Applicants must have a cumulative GPA of at least 3.00 on a 4-point scale.

3) Applicants must meet the minimum English proficiency requirement of the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University.

4) Applicants must have a minimum of two years full-time research work experience or of one publication in an international peer-reviewed journal, or have passed the SCBM 371, SCBM 374, SCBC 322 and SCBC 421 courses at the Faculty of Science, Mahidol University, with an average grade of B.

5) Applicants whose qualifications differ from items 2) – 4) may apply with approval from the Program Committee and the Dean of Faculty of Graduate Studies.

Plan A2: Coursework and research

1) Applicants must hold a Bachelor’s degree in any area of science, pharmaceutical science, medicine, dentistry, veterinary medicine or other health sciences, from institutions accredited by the Office of the Permanent Secretary, Ministry of Higher Education, Science, Research and Innovation.

2) Applicants must have a cumulative GPA of at least 2.50 on a 4-point scale.

3) Applicants must meet the minimum English proficiency requirement of the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University.

4) Applicants whose qualifications differ from items 2) and 3) may apply with approval from the Program Committee and the Dean of Faculty of Graduate Studies.

 
1.8 จำนวนนิสิต        
1.8.1 จำนวนนิสิต :  
 
ประเภทปริญญา(Ascending)
ชั้นปี
25662567256825692570
ปริญญาโท แบบ ก1111111
201111
A:รวม12222
B:จำนวนนิสิตที่คาดว่าจะจบ01111
ปริญญาโท แบบ ก211010101010
2010101010
A:รวม1020202020
B:จำนวนนิสิตที่คาดว่าจะจบ010101010

   
  1.8.2 รูปแบบการศึกษา : แบบชั้นเรียน  
  1.8.3 ค่าใช้จ่ายต่อหัวต่อปี (สูงสุด)   140800.00  บาท (โครงการปกติ/รับตรง)
0.00  บาท (โครงการพิเศษ ถ้ามี)
 
1.9 เกณฑ์การสำเร็จการศึกษาตามหลักสูตร    
 

Plan A1: Research only

1. Total time of study should not exceed the study plan.

2. Student must complete 36 thesis credits, but may register for other non-credit courses with approval from academic advisor and/or the Program Committee.

3. Student must meet the graduation English proficiency requirement of the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University.

4. Student must complete the Essential Skills Development Activities for Graduate Students organized by the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University.

5. Student must pass the thesis defense examination according to Regulations of the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University.  The thesis examination must be open to a general audience.  The final version of the thesis must then be submitted to the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University.

6. The student’s thesis, in whole or in part, must be published or accepted for publication in an international peer-reviewed journal according to the Announcement of Ministry of Education on Standard Criteria of Graduate Studies and the Announcement of the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University on Regulations of Thesis Publishing for Graduation. The candidate must be the first author.

Plan A2: Coursework and research

1. Total time of study should not exceed the study plan.

2. Student must complete at least 36 credits, comprising 18 course credits and 18 thesis credits, with a cumulative GPA not less than 3.00.

3. Student must meet the graduation English proficiency requirement of the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University.

4. Student must complete the Essential Skills Development Activities for Graduate Students organized by the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University.

5. Student must pass the thesis defense examination according to Regulations of the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University. The thesis examination must be open to a general audience. The final version of the thesis must then be submitted to the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University.

6. The student’s thesis, in whole or in part, must be published or accepted for publication in a peer-reviewed journal, or must be presented at an academic conference in a peer-reviewed proceeding, according to the Announcement of Ministry of Education on Standard Criteria of Graduate Studies and the Announcement of the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University on Regulations of Thesis Publishing for Graduation.

 
1.10 เอกสารแนบ    
   
  • Move (F6)
  • Copy
  • Refresh
  • Download
  • Folder1_10
 
Name 
Date modified 
Size 
มคอ2.pdf
8/9/2565 15:23:211.57 MB