ชื่อสถาบันอุดมศึกษา
วิทยาเขต/คณะ/ภาควิชา
1.1 รหัสและชื่อหลักสูตร      
  ประเภทการขอรับทราบ      
  จำนวนปริญญา    
  เลือกใช้เกณฑ์การประเมิน      
  วัน/เดือน/ปี ที่สภามหาวิทยาลัยอนุมัติ    
  ปีการศึกษาที่สภาอนุมัติให้เปิดสอน  
   หลักสูตรสังกัดคณะ    
   เริ่มใช้มาตั้งแต่ปี พ.ศ.    
   ปรับปรุงครั้งสุดท้ายเมื่อปี พ.ศ.    
     
  1.1.1 ชื่อภาษาไทย :  
  1.1.2 ชื่อภาษาอังกฤษ :  
  1.1.3 สถานที่จัดการเรียนการสอน :  
1.2 ชื่อปริญญาและสาขาวิชา
  1.2.1 รูปแบบ :
ระดับ 
ปริญญาโท แบบ ก2
 
  1.2.2 หลักเกณฑ์การเรียกชื่อ :
ปริญญาที่ 
หลักเกณฑ์การเรียกชื่อ 
ชื่อปริญญา (ภาษาไทย) 
ชื่อปริญญา (ภาษาอังกฤษ)  
ชื่อย่อปริญญา (ภาษาไทย) 
ชื่อย่อปริญญา (ภาษาอังกฤษ) 
ชื่อสาขาวิชา 
1เป็นไปตามเกณฑ์กำหนดชื่อปริญญาของ กกอ.วิทยาศาสตรมหาบัณฑิตMaster of Scienceวท.ม.M.Sc.ชีวเคมีและชีววิทยาโมเลกุลทางการแพทย์
 
1.3 ข้อมูลประกอบ :      
  1.3.1 วิชาเอก      
  1.3.2 จำนวนหน่วยกิตตลอดหลักสูตร : โครงสร้างหลักสูตร

รูปแบบ 
จำนวนหน่วยกิต 
ปริญญาโท แบบ ก236

 
  1.3.3 ภาษาที่ใช้ :  
  1.3.4 การรับผู้เข้าศึกษา :  
  1.3.5 ความร่วมมือกับสถาบันอื่น :
  • Copy
  • Refresh
  • Download
  • Folder1_3
 
Name 
Date modified 
Size 
No data to display
 
  1.3.6 การให้ปริญญาแก่ผู้สำเร็จการศึกษา :  

หลักสูตร

 

ชื่อสถาบันอุดมศึกษา
วิทยาเขต/คณะ/ภาควิชา
1.4 สถานภาพหลักสูตรและการพิจารณาอนุมัติ/เห็นชอบหลักสูตร    
  1.4.1 กำหนดเปิดสอน   ภาคเรียนที่  ปี  

เอกสารแนบ มติสภา
  • Copy
  • Delete (Del)
  • Refresh
  • Download
  • Folder1_4
 
Name 
Date modified 
Size 
CouncilApprove.pdf
11/12/2567 10:19:384.16 MB
 
  1.4.2 อาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร  
 
ตำแหน่งทางวิชาการ 
ชื่ออาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร 
วุฒิการศึกษาสูงสุด 
ประวัติการศึกษา/ผลงานทางวิชาการ 
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์เฉลิมชัย มิตรพันธ์วุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 อาจารย์ชนาธิป เมธีไตรรัตน์วุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์ชัชวาลย์ ศรีสวัสดิ์วุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย:University of Michigan More Info...
 อาจารย์ปรีมน ปุณณกิติเกษมวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์ภัทรบุตร มาศรัตนวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย:University of London More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์วรพรรณ ศิริวัฒนอักษรวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 
  1.4.3 อาจารย์ประจำหลักสูตร    
ตำแหน่งทางวิชาการ 
อาจารย์ประจำหลักสูตร 
วุฒิการศึกษาสูงสุด 
ประวัติการศึกษา/ผลงานทางวิชาการ 
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์คงธนะ ตระการสง่าวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์เฉลิมชัย มิตรพันธ์วุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์ชนาธิป เมธีไตรรัตน์วุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์ชัชวาลย์ ศรีสวัสดิ์วุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย:University of Michigan More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์ชินวุธ วัฒนชีวโนปกรณ์วุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์ถาวรชัย ลิ้มจินดาพรวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย:Georgetown University, USA More Info...
 อาจารย์นที เจียรวิริยะไพศาลวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: ปรัชญาดุษฎีบัณฑิต สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์เนตรนภิส ธีระวัลย์ชัยวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 อาจารย์ปรีมน ปุณณกิติเกษมวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย:The University of Texas at Arlington & The University of Texas Southwestern medical center More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์ภัทรบุตร มาศรัตนวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย:University of London More Info...
 ผู้ช่วยศาสตราจารย์ภูมิ สุขธิติพัฒน์วุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์ยงยุทธ ศิริวัฒนอักษรวุฒิการศึกษาสูงสุด: ประกาศนียบัตรหรือหลักสูตรเฉพาะ(ที่บรรจุในอัตราเงินเดือนสูงกว่าปริญญาเอก) หลักสูตร: สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์วรพรรณ ศิริวัฒนอักษรวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 รองศาสตราจารย์ศักดิ์ดา คุ้มหรั่งวุฒิการศึกษาสูงสุด: ปริญญาเอก หลักสูตร: Ph.D. สาขาวิชา: GRAD_PROG_ID จบจากมหาวิทยาลัย: More Info...
 
1.5 ระบบจัดการศึกษา    
  1.5.1 การจัดการศึกษาและโครงสร้างหลักสูตร    
  1.5.2 การจัดการศึกษาฤดูร้อน  
ddd
 
       
     
   

25050061100024_2138_IP:หลักสูตรวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาชีวเคมีและชีววิทยาโมเลกุลทางการแพทย์ (หลักสูตรนานาชาติ) หลักสูตรปรับปรุง(พ.ศ. 2566)

 

ชื่อสถาบันอุดมศึกษา มหาวิทยาลัยมหิดล
วิทยาเขต/คณะ/ภาควิชา คณะแพทยศาสตร์ศิริราชพยาบาล
1.6 ผลการพัฒนาการเรียนรู้แต่ละด้าน (ผลการเรียนรู้: Learning Outcomes)    
  1.6.1 ผลการเรียนรู้ หมวดวิชาศึกษาทั่วไป    
   ผลการพัฒนาการเรียนรู้แต่ละด้าน
ลำดับที่ 
รายละเอียด 
 
No data to display
PLO
การพัฒนาการเรียนรู้แต่ละด้าน 
 
No data to display
ตาราง Maping 
PLO(Ascending)[Filter]
Grand Total
Grand Total
แผนที่แสดงการกระจายความรับผิดชอบมาตรฐานผลการเรียนรู้จากหลักสูตรสู่รายวิชา (Curriculum Mapping)

 
  1.6.2 ผลการเรียนรู้ หมวดวิชาเฉพาะ    
     ผลการพัฒนาการเรียนรู้แต่ละด้าน (ผลการเรียนรู้ :Learning Outcomes)
ลำดับที่ (Ascending)
รายละเอียด 
[Collapse]หัวข้อ: 1.คุณธรรมจริยธรรม
 1.1Display behaviors that exemplify integrity and honesty in the education and professional settings, including punctuality, academic honesty, ethics related to information technology, research ethics, and general ethical and appropriate conducts according to professional discipline
[Collapse]หัวข้อ: 2.ความรู้
 2.1Have a solid foundation of relevant principles of basic sciences necessary for the study of biochemistry, molecular biology, and research in a simple medical context
 2.2Have broad knowledge of the principles of biochemistry and molecular biology, as well as basic rationale of biochemical and molecular laboratory equipment and methods
 2.3Have sufficient knowledge in the principles of research methodology and the specific field of student's topic of thesis research
[Collapse]หัวข้อ: 3.ทักษะทางปัญญา
 3.1Develop skills necessary for life-long learning such as selecting and evaluating scientific data based on its credibility and usefulness
 3.2Able to systematically analyze and solve problems based on scientific principles and evidence with appropriate logic and judgment; have initiatives in conducting research through rationally, systemically, and scientifically taking part in formulating research questions and devising scientific experiments to answer them and able to apply knowledge to conduct research
[Collapse]หัวข้อ: 4.ทักษะความสัมพันธ์ระหว่างบุคคลและความรับผิดชอบ
 4.1Be responsible and plan for tasks by using time and resource management skills with the guidance of thesis advisor
 4.2Be respectful & cooperative with others, share responsibility, show leadership skills, be a team player, and exchange academic opinions with others
[Collapse]หัวข้อ: 5.ทักษะการวิเคราะห์เชิงตัวเลขการสื่อสารและการใช้เทคโนโลยี
 5.1Have sufficient knowledge in the principles of basic numerical analysis and basic statistics in order to apply to student's research work
 5.2Able to use information technology in acquiring and selecting scientific data from available sources
 5.3Have communication skills including reading, writing, speaking, and listening; able to convert data with information technology; and effectively present scientific data and research orally and in writing with the aid of information technology
PLO
การพัฒนาการเรียนรู้แต่ละด้าน (Ascending)
[Collapse]PLO: Acquire, select, and evaluate scientific data from available sources based on its credibility and usefulness as these are necessary skills for life-long learning
  3.1 :Develop skills necessary for life-long learning such as selecting and evaluating scientific data based on its credibility and usefulness(3)
  5.3 :Have communication skills including reading, writing, speaking, and listening; able to convert data with information technology; and effectively present scientific data and research orally and in writing with the aid of information technology (5)
[Collapse]PLO: Be respectful & cooperative with others, share responsibility, show leadership skills, be a team player, and exchange academic opinions with others
  4.2 :Be respectful & cooperative with others, share responsibility, show leadership skills, be a team player, and exchange academic opinions with others(4)
[Collapse]PLO: Be responsible and plan for tasks by using time and resource management skills with the guidance of thesis advisor
  4.1 :Be responsible and plan for tasks by using time and resource management skills with the guidance of thesis advisor (4)
  4.2 :Be respectful & cooperative with others, share responsibility, show leadership skills, be a team player, and exchange academic opinions with others(4)
[Collapse]PLO: Display behaviors that exemplify integrity and honesty in the education and professional settings, including punctuality, academic honesty, ethics related to information technology, research ethics, and general ethical and appropriate conducts according to professional discipline
  1.1 :Display behaviors that exemplify integrity and honesty in the education and professional settings, including punctuality, academic honesty, ethics related to information technology, research ethics, and general ethical and appropriate conducts according to professional discipline(1)
[Collapse]PLO: Have a solid foundation of relevant principles of basic sciences necessary for the study of biochemistry, molecular biology, and research in a simple medical context
  2.1 :Have a solid foundation of relevant principles of basic sciences necessary for the study of biochemistry, molecular biology, and research in a simple medical context(2)
[Collapse]PLO: Have broad knowledge of the principles of biochemistry and molecular biology, as well as basic rationale of biochemical and molecular laboratory equipment and methods
  2.2 :Have broad knowledge of the principles of biochemistry and molecular biology, as well as basic rationale of biochemical and molecular laboratory equipment and methods(2)
[Collapse]PLO: Have communication skills including reading, writing, speaking, and listening; able to convert data with information technology; and effectively present scientific data and research orally and in writing with the aid of information technology
  5.2 :Able to use information technology in acquiring and selecting scientific data from available sources(5)
[Collapse]PLO: Have sufficient knowledge in the principles of research methodology, numerical analysis, basic statistics, and the specific field of student's topic of thesis research in order to apply to student's research work
  2.3 :Have sufficient knowledge in the principles of research methodology and the specific field of student's topic of thesis research(2)
  5.1 :Have sufficient knowledge in the principles of basic numerical analysis and basic statistics in order to apply to student's research work(5)
ตาราง Maping 
PLO(Ascending)[Filter]
[Collapse]1[Collapse]2[Collapse]3[Collapse]4[Collapse]5
1.12.12.22.33.14.14.25.15.25.3
Acquire, select, and evaluate scientific data from available sources based on its credibility and usefulness as these are necessary skills for life-long learning
Be respectful & cooperative with others, share responsibility, show leadership skills, be a team player, and exchange academic opinions with others
Be responsible and plan for tasks by using time and resource management skills with the guidance of thesis advisor
Display behaviors that exemplify integrity and honesty in the education and professional settings, including punctuality, academic honesty, ethics related to information technology, research ethics, and general ethical and appropriate conducts according to professional discipline
Have a solid foundation of relevant principles of basic sciences necessary for the study of biochemistry, molecular biology, and research in a simple medical context
Have broad knowledge of the principles of biochemistry and molecular biology, as well as basic rationale of biochemical and molecular laboratory equipment and methods
Have communication skills including reading, writing, speaking, and listening; able to convert data with information technology; and effectively present scientific data and research orally and in writing with the aid of information technology
Have sufficient knowledge in the principles of research methodology, numerical analysis, basic statistics, and the specific field of student's topic of thesis research in order to apply to student's research work
แผนที่แสดงการกระจายความรับผิดชอบมาตรฐานผลการเรียนรู้จากหลักสูตรสู่รายวิชา (Curriculum Mapping)
 
 
  1.6.3 ความคาดหวังของผลลัพธ์การเรียนรู้เมื่อสิ้นปีการศึกษา    
 
ปีที่ (Ascending)
รายละเอียด 
1- Have broad knowledge of the principles of biochemistry and molecular biology, as well as basic rationale of biochemical and molecular laboratory equipment and methods - Have sufficient knowledge in the principles of research methodology, numerical analysis, and basic statistics - Have a solid foundation of relevant principles of basic sciences necessary for the study of biochemistry, molecular biology, and research in a simple medical context as encountered in required and elective courses - Have communication skills including reading, writing, speaking, and listening; with the aid of information technology - Able to convert data with information technology - Effectively present scientific data and research orally and in writing with the aid of information technology - Display behaviors that exemplify integrity and honesty in the education and professional settings, including punctuality, academic honesty, ethics related to information technology, research ethics, and general ethical and appropriate conducts according to professional discipline - Be responsible and plan for tasks by using time and resource management skills with the guidance of thesis advisor - Be respectful & cooperative with others, share responsibility, show leadership skills, be a team player, and exchange academic opinions with others
2- Acquire, select, and evaluate scientific data from available sources based on its credibility and usefulness - Able to systematically analyze and solve problems based on scientific principles and evidence with appropriate logic and judgment - Have initiatives in working and troubleshooting - Take part in formulating research questions and devising scientific experiments to answer them rationally, systemically, and scientifically - Plan one's own work by using time and resource management skills with the guidance of thesis advisor - Have communication skills including reading, writing, speaking, and listening; with the aid of information technology - Able to convert data with information technology - Effectively present scientific data and research orally and in writing with the aid of information technology - Have skills useful for life-long learning - Display behaviors that exemplify integrity and honesty in the education and professional settings, including punctuality, academic honesty, ethics related to information technology, research ethics, and general ethical and appropriate conducts according to professional discipline - Apply knowledge and skills acquired to develop thesis proposal - Be responsible and plan for tasks by using time and resource management skills with the guidance of thesis advisor - Be respectful & cooperative with others, share responsibility, show leadership skills, be a team player, and exchange academic opinions with others
3- Acquire, select, and evaluate scientific data from available sources based on its credibility and usefulness - Have initiatives in working and troubleshooting - Take part in formulating research questions and devising scientific experiments to answer them rationally, systemically, and scientifically - Plan one's own work by using time and resource management skills with the guidance of thesis advisor - Have communication skills including reading, writing, speaking, and listening; with the aid of information technology - Able to convert data with information technology - Effectively present scientific data and research orally and in writing with the aid of information technology - Have skills useful for life-long learning - Display behaviors that exemplify integrity and honesty in the education and professional settings, including punctuality, academic honesty, ethics related to information technology, research ethics, and general ethical and appropriate conducts according to professional discipline - Apply knowledge and skills acquired to develop thesis proposal - Be responsible and plan for tasks by using time and resource management skills with the guidance of thesis advisor - Be respectful & cooperative with others, share responsibility, show leadership skills, be a team player, and exchange academic opinions with others

 
1.7 คุณสมบัติผู้เรียน
 

1.2.1         Holding a Bachelor's degree in Sciences (All majors), Dental surgery, Medical, Pharmacy and veterinary medicine or related field. which accredited by the Office of the Permanent Secretary, Ministry of Higher Education, Science, Research and Innovation.

1.2.2         Having cumulative GPA not less than 2.50

1.2.3         Have English Proficiency Examination score as the requirement of Faculty of Graduate Studies

1.2.4         The candidate who does not pass the criteria 2.2.2 and 2.2.3 may be considered for application and selection by the Program Administrative Committee and the Dean of the Faculty of Graduate Studies

 
1.8 จำนวนนิสิต        
1.8.1 จำนวนนิสิต :  
 
ประเภทปริญญา(Ascending)
ชั้นปี
20232024202520262027
ปริญญาโท แบบ ก2188888
208888
300888
A:รวม816242424
B:จำนวนนิสิตที่คาดว่าจะจบ00888

   
  1.8.2 รูปแบบการศึกษา : แบบชั้นเรียน  
  1.8.3 ค่าใช้จ่ายต่อหัวต่อปี (สูงสุด)   61203.00  บาท (โครงการปกติ/รับตรง)
0.00  บาท (โครงการพิเศษ ถ้ามี)
 
1.9 เกณฑ์การสำเร็จการศึกษาตามหลักสูตร    
 

3.1 Total time of study should not exceed the study plan.

3.2  Students must complete all courses as stated in the curriculum at least 24 credits of the courses and 12 credits of thesis for a total of 36 credits with a minimum cumulative GPA of 3.00.

3.4 Students must meet the English Competence Standard of Graduate Students, Mahidol University defined by the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University.

3.Students must participate and pass in skill development activities according to the announcement of the Faculty of Graduate Studies, Mahidol University

3.6  Students must submit thesis and pass the thesis defence examination by following Regulations of Mahidol University on Graduate Studies. The thesis examination must be an examination open to a general audience.

3.Thesis or a part of thesis must have presented at an academic conference and published in the conference proceedings according to the announcement of the Faculty of Graduate Studies and Office of the Higher Education Commission or published or accepted for publication in a national or international peer-reviewed journal.

 

 
1.10 เอกสารแนบ    
   
  • Move (F6)
  • Copy
  • Refresh
  • Download
  • Folder1_10
 
Name 
Date modified 
Size 
มคอ2.pdf
3/9/2568 10:28:0724.23 MB